بازاریابی و تولید محتوا

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5087″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”تولید محتوا چیست؟” border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نخستین مطلبی که باید به آن پرداخته شود محتوا و راه های تولید آن است. برخی افراد گمان می کنند که تولید محتوا زاییده زندگی نوین بشری است در حالی که تولید محتوا عمری به درازای عمر بشریت دارد. انسان های نخستین نیز به تولید محتوا علاقه مند بودند و از این راه فرهنگ ها، سنن، راه های جنگیدن و آداب زندگی خود را به دیگران منتقل می کردند. قدیمی ترین محتواهای تولید شده، نقاشی ها و سنگ نگاره های باقی مانده از هزاران سال پیش است. از همان زمان تاکنون، محتوا بخش جداناشدنی زندگی انسان بوده است. همین حالا نیز تمامی ما در حال تولید محتوا هستیم. محتواهایی که هرکدام با منظوری خاص تولید می شود. آموزگار، نگارنده، پیشه ور، پدیدآورنده یک اثر هنری و یا حتی یک وکیل دادگستری همگی در زندگی روزمره خود محتواهای گوناگون ایجاد و عرضه می کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]با توجه به اهمیت و در هم آمیختگی تولید محتوا با زندگی انسان ها، این مقوله به عنوان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و جلب مشتریان پایدار مورد توجه فعالان صنعت فروش و بازاریابی قرار گرفت. سال هاست که تولید محتوا بخشی جدایی ناپذیر بازاریابی است و با ورود به عصر فناوری اطلاعات و تولید قالب های جدید محتوا، این وابستگی و در هم آمیختگی بیشتر نیز شده است و افراد تواستند با صرف انرژی و هزینه کمتری به محتواهای گوناگون دسترسی داشته باشند.  فراگیر شدن کاربران اینترنت، شبکه ‌های اجتماعی وگوشی‌های هوشمند، همه و همه باعث شدند که محتوا مفهومی جدی‌تر پیدا کند. در این فضای جدید، دغدغه اصلی تولید محتوا، بازاریابی محتوا و تدوین استراتژی برای عرضه محتوا است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”تولید محتوا و بازاریابی”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک است که به فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی ارزشمند می‌پردازد این رویه باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌شود. محتواها می توانند در قالب هایی مانند اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر تولید شوند. بازاریابی محتوایی به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی شناخته شده است که در آن باید روی ارزش محتوای تولید شده تمرکز نمود زیرا با کمک این محتوا شما می توانید مشتریان جدید را جذب و آنها را در کنار خود حفظ کنید. هدف اصلی بازاریابی از طریق محتوا مانند سایر روش های بازاریابی، تبدیل کردن مخاطب جذب شده به یک مشتری سودآور است.
بازاریابی محتوا فرآیندی مدون و طولانی است و نمی توان به عنوان پدیده ای مقطعی به آن نگریست. در این نوع از بازاریابی ما به دنبال ایجاد رسانه ای نو برای مخاطبانمان هستیم و به هیچ وجه سراغ رسانه های دیگر نمی رویم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5099″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”بازاریابی محتوا و تبلیغات”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

در بسیاری موارد، افراد بازاریابی محتوایی را با تبلیغات یکسان می پندارند در حالی که این دو کاملا متفاوت هستند. در بازاریابی محتوایی، محتوای تولید شده در رسانه خود صاحب برند منتشر می شود و هزینه ای برای آن پرداخت نمی شود. چنانچه محتوا در ازای پرداخت هزینه در رسانه های دیگر پخش شود، به آن تبلیغات گفته می شود. نکته دیگر این است که بازاریابی محتوایی باعث جذب افراد می گردد و مخاطب با میل آن را دریافت می کند. به کمک این ابزار می‌توان پیام را به مشتری ارسال کرد و آن را برای خرید متقاعد نمود اما از آنجا که بازاریابی محتوا رابطه علت و معلولی ندارد، اندازه‌گیری نتایج حاصل از آن کار دشواری است. از دیگر تفاوت های بازاریابی محتوا با تبلیغات می توان به هزینه بالای آن و زمانبر بودن نسبت به تبلیغات اشاره نمود.
در دنیای کسب و کار امروزی، شرکت ها وسازمان ها حجم گسترده ای از تبلیغات را تولید و منتشر می کنند. هرچند در گدشته این تبلیغات برای جلب مشتریان جدید صورت می گرفت، اما اکنون این امر تنها برای حفظ سهم کنونی از بازار صورت می گیرد. با توجه به شتاب بالایی زندگی، امروزه افراد به دنبال محتواهایی هستند که در زمانی اندک بتوانند مفهوم خود را منتقل کنند. در بازاریابی محتوایی با بکار گیری استراتژی های کارآمد، به جای تبلیغات مستقیم، شما با برقراری ارتباط و به واسطه آموزشی که به رایگان به مشتری خود می دهید آنها را جذب می کنید. در دراز مدت، با شناختی که از نیاز مخاطب خود دارید، اطلاعاتی راهگشا و منطبق بر خواست انها را در اختیارشان قرار داده و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل می کنید.
با این همه کیفیت تنها عامل موفقیت بازاریابی از طریق محتوا، کیفیت محتوای تولید شده است. چنانچه محتواهایی سطحی و بدون کیفیت تولید کنید در دراز مدت موفق نخواهید بود و مشتریان فعلی نیز از شما رویگردان خواهند شد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *