چگونه یک ارایه موفق و تاثیرگذار داشته باشیم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تمامی افراد روزانه ارتباط های کلامی زیادی در موضوعات مختلف با سایر افراد جامعه دارند. هر گفتگو و صحبتی با هدف ارائه و نشان دادن چیزهایی هست که می خواهید بیان کنید. بنابراین درست ارایه می تواند تاثیر بسیار بزرگی در زندگی روزمره ما بگذارد چرا که علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، به تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب منجر خواهد شد.
برخلاف تصور بسیار از افراد جامعه، در ارایه، فنون و نکات بسیار ریزی وجود دارد که عدم توجه به آنها، ارایه ما را با شکست مواجه خواهد کرد. نکات بسیاری تاثیر مستقیم و غیر مستقیم روی ارایه خوب دارد. برای داشتن یک ارایه موفق باید برنامه ریزی مشخص داشته باشیم. در ابتدا باید هدف خود از ارائه را مشخص کنید. داشتن هدف مشخص برای ارایه باعث می شود شکل حرف و ذهن شما یک راه مشخص را طی کند و از منحرف شدن در طول مسیر جلوگیری می کند. علاوه بر داشتن هدف مشخص، ساختار خلاقانه یکی دیگر از موارد لازم و تاثیر گذار برای یک ارایه موفق است. ساختار مدون در ارایه، مخاطب را جذب می کند و توجه و تمرکز آن به شما را افزایش می دهد.
در دنیای امروز، با توجه به افزایش جمعیت افراد دارای مدرک دانشگاهی ومتخصص، کسب و کارهای نوپا رشد قابل توجهی داشته اند. بسیاری از این کسب و کارها بایک ایده کارآمد شروع می شوند و به سودآوری منجر می شوند. با این همه بسیاری از این کسب و کارها با یک شتاب ثابت به کار ادامه می دهند و رشد نمی کنند و یا در مراحل ابتدایی کار با شکست مواحه می شوند و قادر به ادامه حیات نیستند. مشکل اصلی عدم توانایی صاحبان کسب وکار در تامین سرمایه کافی برای رشد و توسعه کسب و کار است. راه حل یافتن و ایجاد ارتباط با افرادی است که با سرمایه¬گذاری در کسب و کار این مشکل را مرتفع نمایند. برای جلب توجه این افراد باید ابعاد مختلف و دورنمای کسب و کار به درستی برای آنان ارایه شود تا آنان را برای سرمایه گذاری ترغیب کند.
یکی از بارزترین دلایل شکست صاحبان کسب و کار در ارایه های کاری، نداشتن محتوای خوب و مرتبط است. در یک ارایه کاری شما باید کوتاه، هدفمند و تاثیرگذار سخن بگویید. برای یک سرمایه گذار نوع ارایه، میزان تسلط و آگاهی صاحب ایده به موضوع گفتگو بسیار مهم است. ایده های بسیار خوب و سودآور چنانچه با قالبی نادرست و غیر حرفه ای ارایه شوند، در جذب سرمایه با شکست مواجه می شوند. بسیاری از ما گمان می کنیم داشتن مهارت ارایه موفق و هدفمند یک استعداد ذاتی است. در حالی که همه ما با یادگیری اصول و روش های یک ارایه موفق و تمرین بسیار می توانیم توانمندی خود در این زمینه را افزایش دهیم.
کوتاه ترین و نتیجه بخش ترین راهکار برای افزایش مهارت ارایه و یادگیری اصول یک ارایه موفق و تاثیرگذار، شرکت در کارگاه های آموزشی است. در این کارگاه ها، شما در زمانی کوتاه، نکات و مهارت های کلیدی یک ارایه موفق را می آموزید و این فرصت را دارید تا از تجربیات و آموزه های یک استاد با تجربه در ابن حوزه بهره مند شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *